Isnin, 2 November 2009

Fakta Medik Produk Vemma

Program Nutrisi VeMMA (mangoesteen premix) telah diluluskan oleh edisi 2007 PDR (physician desk reference) untuk bahagian Ubat Tak Preskripsi dan Diet Tambahan. Andainya prestij dapat diukur, keistimewaan inilah yang membezakan Vemma daripada program nutrisi yang lain.

PDR bagi Ubat Tak Preskripsi dan Diet Tambahan adalah tanda niaga yang digunakan di sini atas kebenaran.

Program Nutrisi VeMMA memberikan faedah-faedah seperti berikut:

Melindung dan menyokong jantung yang sihat*
Mengekalkan kesihatan kardiovaskular dan membantu membentuk sel darah merah yang sihat dan sistem saraf yang sihat.* Mengekalkan tahap asid amino homosisteina yang sihat* Melindungi sel dan membantu kandungan kolesterol pada tahap yang sihat.* Membekalkan vitamin B pada tahap yang sihat kepada jantung.* Merupakan sebahagian daripada diet yang seimbang dengan kandungan lemak tepu dan kolesterol yang rendah, dan mengandungi asid folik, vitamin B6 dan Vitamin B12 yang dapat mengurangkan risiko penyakit vaskular
Menjadikan mata, kulit dan rambut lebih sihat.
Menolong menjadi kulit, mata , gigi, gusi dan rambut lebih sihat.* Menolong menggalakkan kesihatan penglihatan, penglihatan pada malam, dan kesihatan mata.

Menjanakan tenaga yang mencukupi.
Memainkan peranan dalam penyerapan dan metabolisme protein dan karbohidrat .* Membantu dalam penukaran tenaga dan dalam penjanaan tenaga dari glukosa.

Menyokong sistem pengimunan.
Menyokong sistem pengimunan dan dengan meningkatkan fungsi sistem pengimunan.

Penghabus Radikal Bebas yang kuat.
Satu antioksidan yang unggul dengan nilai ORAC yang paling tinggi. Antioksidan membantu badan menentang radikal bebas yang bahaya dan juga menggalakkan panjang umur sel.* Bukti saintifik menunjukkan bahawa penggunaan vitaman antioksidan boleh mengurangkan risiko sesetengah jenis kanser.***

Sistem Pencernaan yang sihat.
Membantu menyokong sistem saluran usus yang normal dan sihat.*

Rumusan Bioavailable (bio-ready)
Rumusan berbentuk cecair yang sedap lebih mudah diguna dan lebih bioavailable (sedia diserap oleh badan) daripada pil atau Taplet.

ESSENTIAL MINERALS @ VeMMA

Sains telah memberitahu kita bahawa kesihatan jasmani adalah secara langsung bergantung kepada zat mineral yang diambil berbanding dengan faktor yang lain. * Zat mineral menolong menyokong kesihatan organ, tulang dan sistem pengimunan.*

Essential Minerals adalah mineral semulajadi berbentuk cecair yang unik.

Essential Mineral mengandungi 100% mineral berbentuk ion dan menyokong aktiviti nyawa, ia dipekatkan menjadi bentuk yang paling kecil dan mudah diserap badan. Ingrediennya berpunca daripada sumber tumbuhan yang terbiar selama beribu-ribu tahun. Polinutrien semula jadi ini termasuk 65 jenis zat mineral mikro dan ultra mikro. Essential Minerals lazat rasanya dan mudah diambil oleh badan.


Tenaga Nyawa semula jadi

Badan tidak dapat hidup tanpa zat mineral utama dari alam semula jadi. Pada halnya, kehadiran dan keseimbangan zat mineral dalam setiap sel badan adalah penting untuk kesihatan dan kebaikan anda.*

Menyempurnakan Diet anda:
Tubuh anda tidak dapat menghasilkan mineral yang diperlukan. Oleh itu, diet dan sumber tambahan ialah kunci untuk kesihatan badan. Namun demikian, kebanyakan diet yang bertujuan untuk kemudahan sahaja berkurangan zat mineral yang diperlu untuk mendapatkan tenaga, melindungi badan dari radikal bebas serta sokongan terhadap fungsi lain badan yang penting. * Jenama Essential Minerals ialah tambahan mineral cecair yang paling laris di Amerika Utara dengan jualan sebanyak hampir 15 juta botol!

350,000 Pengamal Penjagaan Kesihatan Profesional memang tidak silap!


Kuasa Xantona VeMMA
Xantona ialah sebatian semula jadi yang bertindak sebagai antioksidan dan mendatangkan faedah nutrisi yang berasaskan tumbuhan semulajadi kepada tubuh. Antara sumber-sumber xantona yang dikenali, buah manggis mengandungi antioksidan yang tertinggi secara semula jadi. Salah satu jenis xantona yang dikaji dan diselidik secara paling meluas ialah sebatian “beta mangostin” . Jumlah beta mangostin dan xanotana manggis lain yang dibekal oleh Vemma dalam setiap auns melebihi mana-mana produk manggis lain yang telah kami uji. Ini bermakna jika dibandingkan setiap auns, tahap perlindungan xantona dan antioksidan yang diberi oleh Vemma adalah paling tinggi.!

++Perbandingan berdasarkan ujian makmal bebas yang dijalankan pada Disember 2003 (Lot #S032801), Februari 2004 (Lot #A01), Jun 2004 (Lot #00455304) dan November 2004 (Lot #01B401). Nama produk dan syarikat ialah tanda niaga syarikat masing-masing.

Kuasa Vitamin VeMMA.
Merangkumi 12 jenis vitamin serba lengkap meningkatkan kuasa nutrisi VeMMA. Kajian menunjukkan bahawa vitamin adalah penting untuk kesihatan dan kebaikan kita. Faedah vitamin yang mengagumkan termasuk perlindungan antioksidan serta sokongan nutrisi dan pertumbuhan badan..* Kajian menunjukkan bahawa kebanyakan orang dewasa yang berpendidikan mengambil satu pil atau tablet multivitamin setiap hari. Bentuk cecair VeMMA yang lazat rasanya adalah lebih mudah diserap oleh badan berbanding dengan pil atau taplet.

*Pernyataan-pernyataan tersebut belum dinilai oleh Pentadbiran Makanan dan Ubat (FDA). Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnosis, merawat, menyembuhkan atau mencegah mana-mana penyakit.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan