Isnin, 2 November 2009

Pelan Ganjaran Vemma

Terdapat lebih kurang minimum 2 hingga 13 bonus di Vemma; namun biar saya terangkan 2 Bonus Awalan ini dulu. Selebihnya Insyallah; saya akan updatekan dalam posting ini nanti:

1.FAST START BONUS
Fast Start bonus merupakan yang terawal anda akan terima bila menyertai bisnes Vemma. Nak mudahkan lagi pemahaman anda; bonus ini merupakan bonus yang diterima jika anda berjaya mengajak sesiapa sahaja menyertai bisnes vemma.
Contoh situasi: Anda selalu pergi ke kedai komputer ABC, sebab servisnya bagus dan komputer yang dijual baik prestasinya. Dan anda pula merekomenkan rakan - rakan anda membeli peralatan komputer disitu. Tuan kedai komputer yang menerima pembelian hasil rekomen anda; dengan senang hati memberikan anda ganjaran dalam bentuk wang.
Konsepnya sama di Vemma; apabila anda memperkenalkan bisnes Vemma kepada rakan - rakan anda dan mereka menjadi ahli Vemma; maka Vemma akan membayar bonus Fast Start sebagai ganjaran.
P/S: Ingat bukan anda yang memujuk mereka untuk membeli Vemma atau menjadi member; website anda yang akan memujuk bagi pihak anda..Jangan lupa tu!!Anda hanya perlu mengemail website anda bagi pendaftaran percuma! Lihat gambarajah bagi Bonus Fast Start:


Sila Rujuk Jadual Dibawah untuk melihat bonus Fast Start mengikut jenis Pek:



Cuba rujuk pakej Ultimate; jika ada member yang upgrade kepada pakej ini;jumlah Fast Start Bonus yang anda akan perolehi ialah USD400(jika anda juga upgrade Ultimate sebelum ini). Cuba darab USD400 dengan exchange rate (3.8); tidak kah sampai RM1500..Waaa!!Syok tu!!

2.CYCLE BONUS
Bonus ini dikira berdasarkan CV anda (Cycle Volume)
CV lebih senang jika anda andaikan sebagai point - point yang anda dari kad - kad ahli stesen - stesen minyak sperti Kad Mesra Petronas atau Kad Smile Mobil, ataupun kad TESCO. Jadi bila point anda sampai pada tahap - tahap tertentu anda boleh redeem setelah mematuhi terma dan syarat seperti 100 point akan dapat ambil barang seperti makanan atau minuman atau refil minyak.
Tetapi di Vemma, CV anda tidak ditukar dengan barang tetapi dengan wang tunai...Lagi SYOK!!Baik dapat duit dari barang; contoh payung ke Cap topi ke..hehe!!
Syarat - syarat yang mesti anda penuhi untuk redeem point Vemma adalah seperti berikut:

1 Cycle= 180CV(di kaki kiri) + 360CV(di kaki kanan)
atau

1 Cycle = 360CV(di kaki kiri) + 180CV (di kaki kanan)



Sila rujuk Jadual bawah untuk lihat jumlah CV


Bagi setiap keahlian tidak dihadkan dan baki jualan yang belum dibayar sebagai Cycle Bonus kepada ahli yang aktif tidak akan dibatalkan. Setiap jualan 2 Pek akan dikira sebagai dua jualan Cycle Bonus. Setiap jualan Pak Family akan dikira sebagai empat jualan dan setiap jualan Pak Super Family akan dikira sebagai enam jualan.
Anda tidak akan layak untuk menerima pendapatan sehingga anda telah melayakkan keahlian anda dengan mempunyai seorang ahli Vemma aktif dalam kumpulan kiri dan seorang lagi di dalam kumpulan kanan anda yang anda memperkenalkannya sendiri. Namun demikian, mana-mana jualan yang dicapai oleh kumpulan anda TIDAK akan dibatalkan dan akan disimpan sehingga anda melayakkan keahlian anda selagi anda menjadi Ahli yang aktif. Jika anda tidak layak dalam mana-mana minggu, maka jualan dari minggu tersebut tidak akan dikumpulkan. Jika anda tidak aktif dalam 4 minggu secara berturut-turut, maka mana-mana jualan minggu yang terkumpul akan dibatalkan. Jika anda tidak aktif dalam 24 minggu berturut-turut maka keahlian anda akan ditamatkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan